04.08.2012 08:28 příspěvků:5 728 | ENZIM napsal: rád bych se zeptal na věc týkající se procesoru a ram paměti. Jde mi o Frekvenci jak paměti tak procesoru,jsem samouk takže se dištak snažte tolerovat moje možná triviální dotazy. Jsou frekvence nějakym způsobem propojené (řekl bych že se jedná o jednu a tu samou frekvenci?). A pokud budu mít např. procesor AMD Athlon II X2 260 frekvenci 3.2 GHz a na desce ASRock N68-VS3 UCC frekvenci pro paměti 1600 MHz až 8GB znamená to,že deska pobere ten procesor jak ? Kde je omezení co půjde na daný desce? Je to jenom typ socketu ? A co ta rozdílná frekvence Ram pamětí a a procesoru. Díky za vysvětlení Na PM neodpovídám, do podpisu se snažte dávát co nejmenší písmo (místo výchozí dejte drobné nebo malé) |
---|---|
04.08.2012 08:29 příspěvků:5 728 | nonstoppc odpovedel: Frekvence procesoru a frekvence pamětí RAM může být samozřejmě různá, důležité je, jaké frekvence podporuje základní deska (co se pamětí týče), stejně tak, jako podporuje jen určité procesory (na základě patice a popř. verze biosu) Souvislosti mezi frekvencí pamětí a procesoru se řeší jen při přetaktování a na různých platformách je různá, ale většinou jde o to, že je zde nějaká základní frekvence sběrnice FSB (např. 200MHz a s tou pracuje jak paměť, tak procesor, jelikož jeho výslednou frekvenci určuje multiplikátor - pokud je multiplikátor v 15x, tak výsledná frekvence procesoru bude 200*15 = 3000MHz (3,0GHz), ovčem z této rychlosti vychází i rychlost pamětí, ta je v základu nastavena tak, aby dala vždy hodnotu, kterou mají paměti mít, pokud ale její hodnotu zvýšíme, bude se zvedat jak frekvence procesoru, tak frekvence pamětí, jelikož procesor často zvládne více jak paměti, tak se používá tzv. dělička pamětí, kde si nastavíte poměr (např 4:3) tím snížíte frekvenci pamětí v tomto poměru, ale díky zvednuté FSB se takt pamětí nezvýší tolik jako u procesoru.... Na PM neodpovídám, do podpisu se snažte dávát co nejmenší písmo (místo výchozí dejte drobné nebo malé) |